۲۰ فروردین ۱۳۹۳، ۱۱:۱۷

با وجود تصویب بودجه 43 میلیاردی؛

پرداخت 38 میلیارد از بودجه 92 کمیته المپیک/ به دنبال تخصیص صد درصدی

پرداخت 38 میلیارد از بودجه 92 کمیته المپیک/ به دنبال تخصیص صد درصدی

کمیته ملی المپیک از مجموع بودجه مصوب خود برای سال گذشته و از دو ردیف بودجه متفرقه و اصلی 38 میلیارد تومان دریافت کرده است.

به گزارش خبرنگار مهر، بودجه مصوب کمیته ملی المپیک برای سال 92 حدود 43 میلیارد تومان (مجموع بودجه ردیف اصلی و ردیف متفرقه) بود که البته به طور کامل در اختیار این کمیته قرار نگرفت طوریکه از مجموع بودجه سال گذشته مبلغی بالغ بر 38 میلیارد تومان به این کمیته تخصیص داده شد تا از آن برای امور مختلف و به خصوص کمک به فدراسیون‌ها استفاده شود.

البته عدم تخصیص کامل بودجه مصوب کمیته ملی المپیک در سال 92، موضوع تازه و جدیدی نبود. این کمیته طی سال‌های گذشته هیچ گاه بودجه مصوب سالیانه خود را به طور کامل دریافت نکرده است این در حالی است که مسئولان کمیته ملی المپیک قصد دارند هر نوع رایزنی لازم را انجام دهند تا امسال بتوانند بودجه مصوب خود را به طور کامل و صد در صد در اختیار بگیرند.

45 میلیارد تومان بودجه‌ای که از طرف دولت و در لایحه بودجه سال 93 برای کمیته ملی المپیک به تصویب رسیده است. مسئولان کمیته با لحاظ کردن بازی‌های آسیایی کره‌جنوبی که رویدادی مهم برای ورزش ایران در سال جاری به حساب می‌آید، در نظر دارند بودجه کامل امسال خود را دراختیار بگیرند و حتی المقدور 50 درصد آن را در سه ماهه نخست داشته باشند تا به موقع بتوانند فدراسیون‌ها و ورزشکاران‌شان را برای آماده‌سازی آسیایی شارژ مالی کنند.

در همین رابطه حتی یکشنبه گذشته مسئولان کمیته ملی المپیک نشستی با محمدباقر نوبخت، معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری برگزار کردند. در همین رابطه گفته می‌شود تا پایان فروردین‌ماه بخشی از بودجه کمیته ملی المپیک در اختیار این کمیته قرار می‌گیرد که البته رقم قابل توجهی نیست و بیشتر صرف امور جاری کمیته خواهد شد اما در اردیبهشت‌ماه بخشی از بودجه مورد نظر برای ترزیق به فدراسیون‌ها به حساب کمیته ملی المپیک واریز خواهد شد.

 

کد خبر 2267218

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha